תחומי עיסוק

כביש 6 חוצה צפון מנהרות יקנעם, רכסים ואיבטין

חוצה ישראל / 2016-2019

המקטע הצפוני של כביש 6 הינו חלק משדרת התחבורה המרכזית של מדינת ישראל. המקטע הצפוני נמשך ממחלף עין תות ועד מחלף סומך וכולל 3 מנהרות שאורכן הכולל כ- 9 ק”מ. (מנהרות יוקנעם, רכסים ואיבטין). המנהרות עוברות בחתך סלע משתנה מסלעי גיר ודולומיט בעלי חוזק גבוה ועד סלעי גיר קרטוני, קרטון וחוואר בעלי חוזק בינוני ונמוך. האתגר הגיאוהנדסי כלל גם חצייה של העתק הכרמל המוגדר חשוד כפעיל ומקטעים של סלעי בזלת  מגיל קרטיקון בדרגות בליה שונות.

גאוטופ– לוין הייתה מעורבת בתכנון קטע 3 (מחלף תל קשיש עד צומת סומך) וליווי הביצוע של כל המקטע. העבודה בפרויקט שהחלה בשנת 2009 המשיכה את עבודתו של הגיאולוג עמוס ישראלי ז”ל אשר היה במשך שנים ארוכות אחד המובילים בתחום הגיאולוגיה ההנדסית בישראל. במהלך השנים 2014-2016 ליווה צוות של חמישה גיאולוגים הנדסיים את שלב כריית המנהרות עבור חברת כביש חוצה ישראל.

בעבודה זו באה לידי ביטוי היכולת של גאוטופ – לוין לבנות תוך פרק זמן קצר צוות גיאולוגים הנדסיים אשר עבד במשמרות, הפיק דוחות תיעוד יומיים ותקופתיים כולל השתתפות בישיבות עבודה ומתן חוות דעת מומחה לסוגיות שונות.

בפרויקט זה בוצע שימוש במצלמה מיוחדת המאפשרת עיבוד תמונה תלת מימדי באמצעות תוכנה שפותחה בחברת 3GSM (Shape Metrix). המצלמה מאפשרת צילום חזית הכרייה מבלי שהגיאולוג נדרש להתקרב לאזור המסוכן שאינו תמוך. עיבוד תמונה תלת ממדי מאפשר עיבוד נתונים מכל חזית הכרייה כולל האזורים הבלתי נגישים שמצויים בחלק העליון. באמצעות שימוש בציוד זה נשמרת רמת בטיחות גבוהה יותר וגם מתאפשר איסוף מידע סטרוקטורלי מקיף.

השימוש בציוד זה הוצג על ידי מושיק לוין בכנס החברה הגיאולוגית שהתקיים במצפה רמון  בשנת 2017.

Applications of Stereoscopic Photography and Structural analysis using 3D Software in tunneling and for blast design.

דילוג לתוכן